COMUNICAT DE PRESĂ

 

Integrarea copiilor defavorizați în învățământul românesc este un aspect esențial pentru asigurarea egalității de șanse și accesului la educație pentru toți copiii, indiferent de situația lor socio-economică.

Astfel, pentru a preveni și combate discriminarea în sistemul de educație, este esențială implementarea unor măsuri adecvate, precum promovarea diversității, formarea cadrelor didactice în privința incluziunii și sensibilizarea în rândul elevilor cu privire la nediscriminare și respect reciproc.

Atunci când se vorbește despre școală, cuvântul care sintetizează gândurile, trăirile, atitudinile și demersurile practice este responsabilitatea. O școală ideală învață elevii să învețe, pentru ca aceștia să cunoască cum să se integreze și să se autodepășească, astfel încât să fie stimulate resursele creative specifice fiecărui tânăr, încurajându-se studiul, căutarea, cercetarea, creația, autoeducația și autoconstruirea.

Scopul educației este de a obține viitori cetățeni activi, cu valori aliniate la cele europene, adaptați condițiilor economice și sociale ale secolului nostru, o școală ancorată în anii în care trăim trebuie să dezvolte un set de abilități cum ar fi responsabilitatea, colaborarea și conștientizarea de sine.

Într-o școală modernă cei care trebuie să conștientizeze nevoile elevilor, să-și modernizeze și adapteze metodele de predare-învățare sunt profesorii, educatorii. Este nevoie de o conexiune reală, profesorul trebuie să înțeleagă provocările elevilor și să le identifice, astfel încât să îmbunătățească calitatea actului educațional.

Doamna director Rosemarie Delia Cocoană, de la Școala Gimnazială Eșelnița, a reușit să atingă aceste obiective esențiale privind categoriile defavorizate, integrând elevii școlii sale, în proiecte educaționale menite să-i atragă spre învățare. Prin promovarea nediscriminării și incluziunii în sistemul educațional românesc, a contribuit la crearea unei societăți mai echitabile și mai tolerante, în care fiecare individ să aibă oportunitatea de a-și dezvolta potențialul. Contribuția pe care a avut-o asupra comunității sale a desemnat-o Directorul Anului 2023 pentru Egalitate de Șanse.

Felicitări, doamnă director, mult succes în viitor!

Felicitări comunității locale, dar și echipei de profesori și elevi!

 

 Inspector Școlar General, 

Prof.  Ion Alin Tomoescu                                  

                                                                      

       In perioada 10-12 aprilie , se va desfasura Olimpiada Naționala de Pedagogie, la Drobeta-Turnu Severin,Colegiul Național Pedagogic “Stefan Odobleja”.

       Inspectoratul Școlar Județean Mehedinti ,partener educațional ,susține organizarea optima a acestei ediții, pentru promovarea performantei și excelentei ,la cel mai înalt nivel.

       ISJ Mehedinti ureaza mult succes participanților și zile cât mai plăcute in Cetatea Culturală Mehedințeană!

WhatsApp Image 2023 04 10 at 10.06.32

În perioada 8-11 sept. 2022 a avut loc la București cea de a VII-a ediție a Olimpiadei Internaționale a Elenismului, eveniment organizat de Ministerul Educației in parteneriat cu Uniunea Elenă din România, sub egida Secretariatului General al Diasporei Grecești și Diplomației Publice. Organizarea Olimpiadei Internaționale a Elenismului se înscrie în preocuparea Minsterului Educației de a stimula excelența în învățământul preuniversitar și de a susține afirmarea identității culturale și lingvistice a minorităților naționale din România. Județul Mehedinți a fost prezent la acest prestigios eveniment cu o echipă formată din două eleve olimpice, însoțite de Insp. școlar Grațiela Chiriș și prof. îndrumător Paula Scalcău. Pe lângă elevii din comunitățile grecești, care studiază Limba Neoelenă ca limbă maternă, au participat și numeroși elevi filoeleni, ce studiază această disciplină opțional, ca limbă modernă. Olimpiada a reunit elevi din Albania, Egipt, Franța, Grecia, Moldova, Polonia, România, Serbia, Turcia, Ungaria. Sala Comisiei de Învățământ a Parlamentului României a găzduit festivitatea de premiere unde, printre cei aplaudați, s-au numărat și două eleve din Mehedinți: BOGDAN IONELIA - DANIELA de la Colegiul Național "Gh. Țițeica" (PREMIUL I - nivel A2) și KATSOULIS IUSTINA -EVGHENIA de la Școala Gimnazială nr.3 (PREMIUL III - nivel A1 gimnaziu). Anul acesta România s-a situat în fruntea clasamentului, cu 12 medalii, urmată de Grecia (cu 3 medalii), Albania (2 medalii), Polonia, Serbia, Turcia și Ungaria ( câte o medalie fiecare).

 

03.10.2021

COMUNICAT DE PRESĂ

 Aplicarea Ordinului comun - Ministerul Educației (5.338/01.10.2021) și Ministerul Sănătății (1.082/01.10.2021) - pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică   

     Principala reglementare din Ordinul comun al Ministerului Sanatatii si Ministerului Educatiei nr. 1082/5338 din 01.10.2021 prevede actualizarea scenariului de funcționare al unității de învățământ pe parcursul anului școlar în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă/grupă/unitate de învățământ.

    Cele două scenarii, care erau până acum constituite în jurul pragului de infectare de 6/1000 de locuitori , se transformă, potrivit ordinului comun, în următoarele situații:

Scenariul 1

     Participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de prevenire, indiferent de rata de incidență cumulată, până la suspendarea cursurilor cu prezență fizică, pe baza cazurilor confirmate într-o grupă/clasă/unitate de învățământ.

            - Scenariul 1- o unitate de învățământ în care niciun elev nu este confirmat pozitiv SARS-CoV-2, deci nicio grupă/clasa  nu este în sistem online

Scenariul 2

     Participarea zilnică în sistem online a elevilor, cu aplicarea dispozițiilor art. 6, în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2  într-o grupă/clasă /unitate de învățământ, respectiv suspendarea cursurilor cu prezență fizică la nivelul grupei/clasei/unității de învățământ.

  • Scenariul 2 - dacă într-o unitate de învățământ, chiar și un singur elev este confirmat pozitiv SARS-CoV-2, deci o grupă/ clasă se află în sistem online. Elevii din grupele/clasele unde nu este confirmat niciun elev pozitiv SARS-CoV-2 vor continua cursurile cu prezență fizică
  • Scenariul 2- unitățile de învățământ în care numarul claselor care se afla în sistem online este mai mai mic decat 50% din totalul grupelor/claselor  din unitatea de învățământElevii din grupele/clasele unde nu este confirmat niciun elev pozitiv SARS-CoV-2 vor continua cursurile cu prezență fizică.
  • Scenariul 2 -in cazul în care50% din numărul total de grupe/clase din unitatea de învățământîși desfășoară activitatea în sistem online, întreaga unitatea de învățământ va avea cursurile suspendate pentru o perioada de 14 zile

    Măsura suspendării cursurilor la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărârea C.J.S.U. Mehedinți, la propunerea conducerii unității de învățământ, cu avizul I.S.J. Mehedinți și al  D.S.P. Mehedinți

    Precizări privind reluarea cursurilor suspendate în situația în care numărul grupelor/claselor în sistem online  este mai mic decat 50% din totalul grupelor/claselor unității de învățământ:

  • Cursurile suspendate se pot relua cu prezență fizică începând cu a 8-a zi de la data confirmării cazului pozitiv, pentru elevii care prezintă rezultatul certificat negativ al testului antigen rapid sau RT-PCR realizat în ultimele 24 de ore.
  • Elevii care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, reiau cursurile cu prezență fizică după 14 zile de la suspendarea acestora. 
  • Elevii claselor VII- XII/XIII, vaccinați împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum și elevii care au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile, dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv,  pot continua cursurile cu prezența fizică. 

           Unitățile de învățământ urmăresc zilnic noile cazuri de infectare confirmate si păstrează legătura cu D.S.P. Mehedinți și I.S.J. Mehedinți în vederea efectuării anchetelor epidemiologice și a stabilirii măsurilor necesare de prevenire a infectărilor. 

Mariana Băloi- purtător de cuvânt, Inspectoratul Şcolar Judeţean Mehedinți

Stimați părinți, dragi colegi și iubiți elevi,
Inevitabil, septembrie înseamnă începutul școlii, preocuparea pentru educație, reflecții și speranțe legate de destinul și rolul învățământului românesc, in fata unul nou an școlar, cu emoțiile sale, cu vibrația primei zile de școala.
Pornind de la aceste traiectorii, gândurile mele, in calitate de Inspector Școlar General, se referă la valențele noului an educațional care trebuie sa se contureze sub semnele de “construcție” , de “modelare” a personalității umane, de domeniile- cheie pentru educație continua și pentru dezvoltarea tinerilor.
Cred cu tărie ca educația in forme moderne și variate are un rol decisiv, in sensul continuitatii, al reevaluării, al refacerii unui sistem educațional care sa țină cont de cerințele sec. XXI.
Acum, la începutul unui nou drum, va doresc dragi colegi, stimați părinți și iubiți elevi sa aveți încredere, respect și implicare pentru o reușită care va depinde mereu de calitatea și eficienta educației, de lumea școlii, in esența ei.

Astăzi, 17 august, Examenul național de Bacalaureat 2021 (sesiunea august-septembrie) a continuat cu proba obligatorie a profilului la Matematică sau Istorie. 

La a doua probă au fost înscriși 516 candidați, din care 94 au absentat.

Ultima probă scrisă, proba la alegere a profilului și specializării, este programată miercuri, 18 august. 

Afișarea primelor rezultate, în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro, este prevăzută pentru data de 31 august (până la ora 12:00). 

Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 - 18:00, atât în format fizic, cât și electronic. În acest sens, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic inclusiv o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 3 septembrie.

BIROUL DE COMUNICARE